1 |
د. سيف الدين أحمد بني عطا
|
الفعل ( ما دام ) دراسة دلاليّة تركيبيّة
The Verb (Ma Dama): A Lexico-grammatical Study
|
3-24 |
PDF |
2 |
د. بكر موسى رجا السواعدة
|
الجملة التفسيريّة وأثرها في الترابط النصّيّ في نماذج من القرآن الكريم
Explanatory Sentence and its Impact on Textual Correlation Case Study: Verses of the Holy Quran
|
25-34 |
PDF |
3 |
د. هيفاء حامد سند العصيمي
|
النهايات السردية: الرواية الفلسطينية نموذجًا
Narrative Endings: The Palestinian Novel as a Model
|
35-45 |
PDF |
4 |
أ.د.محمود محمد رمضان الديكي
|
حضور عرار في الشعر الأردني، شعر حبيب الزيودي نموذجا
The Presence of Arar in the Jordanian Contemporary Poetry, Habib Al-Zuyudy as a Case Study
| 46-64 |
PDF |
5 |
أ.د. حسين عبّاس محمود الرفايعة
|
مظاهر التخفيف في بنية الكلمة العربيّ: دراسة في مسالك التعليل في ضوء علم اللغة الحديث
Features of Alleviation in the Arabic Word Structure: Analytical Study in the Light of Modern Linguistics
|
65-86 |
PDF |
6 |
د. صالح بن جمعان الزهراني،
د. إيـاد حـســيـن أبـو رحمـــة
|
تقويم برنامج تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها في كلية الآداب بجامعة الطائف من وجهة نظر الخريجين
Evaluating the Arabic Language-teaching Program for Non-Arabic Speakers in the Faculty of Arts at Taif University from the Point of View of Graduates
|
87-129 |
PDF |
7 |
د. كايد كريم حمد الركيبات
|
دور الامتيازات التجارية التي منحها السلطان سليمان القانوني لجمهورية البندقية والمملكة الفرنسية في خدمة مصالح الدولة العثمانية (1520-1566م)
The Role of Trade Concessions Granted by Sultan Suleiman the Magnificent for the Republic of Venice and The Kingdom of France in the Service of the Interests of the Ottoman Empire During the Period (1520-1566)
|
130-151 |
PDF |
8 |
د. سامره أحمد المومني
|
دور جامعة اليرموك في الحد من ظاهرة البطالة من وجهة نظر طلبة الدراسات العليا
The Role of Yarmouk University in reducing the Phenomenon of Unemployment from point of view of Graduate Students
|
152-175 |
PDF |
9 |
Amna Saleh Hussein AlSaleh
|
تعزيز الاحتفاظ بالمفردات في دروس القراءة: بعض الإرشادات للمدرسين
Enhancing Vocabulary Retention in the Reading Classroom: Tips for Reading Teachers
|
176-185 |
PDF |